Općina Stari Grad je, neprihvatanjem rješenja o
dodjeli gradskog-građevinskog zemljišta u Šahinagića ulici, višestruki
gubitnik, istakao je Ibrahim Hadžibajrić, načelnik ove lokalne zajednice.
„Osim novca, izgubili smo garaže, trg, a
građanima ne možemo obezbijediti obećane kombije za gradski prevoz. Izgubili
smo investiciju vrijednu od oko 6,5 miliona KM“, kazao je Hadžibajrić.
• Šta je Općia izgubila neprihvata-njem Rješenja
o dodjeli zemljišta u Šahinagića ulici?
Da je prošla ova odluka u budžet Općine Stari
Grad direktno bi bilo uplaćeno 2.117.123 KM, a sama gra-dnja garaže minimum bi
koštala oko četiri miliona KM. Riječ je o inve-sticiji od oko 6,5 miliona KM.
Ovdje više nisu u pitanju samo kombiji. U pitanju su tri stvari koje je Općina
izgubila: podzemne garaže, za koje se svi zaklinjemo da su jedino rješenje za
saobraćaj u mirovanju, multimedijalni trg koji bi bio popločan i ukrašen
zelenilom i na njemu bi se nalazila trajna bina za Baščaršijske noći i park za
djecu. Ovaj trg, koji bi sigurno bio najveći u Sarajevu, ostao bi u vlasništvu
Općine Stari Grad. Od novca kojeg bi Općina dobila na ime dodjele zemljišta bio
sam spreman izaći pred Općinsko vijeće i predložiti kupovinu kombija, jer sam
to smatrao ispravnim. Nažalost, vijećnici SDP-a bili su suzdržani. Njima su se
pridružili vjećnik Naše stranke i jedan samostalni vijećnik. Na sjednici Vijeća
sam inzistirao da ovaj prijedlog ide na glasanje. Već godinu govorimo o
projektu koji je od interesa za lokalnu zajednicu i šire. Obećao sam i ljudima
da ćemo uzeti kombije. Bio sam spreman da snosim sve posljedice. Pričati o
konce-sijama je najveća glupost. U
materijalu za vijećnike jasno smo pokazali da se pozivamo na Zakon o
građevinskom zemljištu FBiH. Nisam čovjek koji je želio da dezavuiše vijećnike,
koji su zakonodavno tijelo. U tom slučaju učinio bih krivičnu djelo. Ovo je
bilo u interesu naroda kao i do sada svi realizovani projekti, koji su vidljivi
na terenu.
Koncesije
• Šta će biti sa ovim zemljištem? Hoćete li opet
istu odluku predlagati Općinskom vijeću?
Kompletna procedura dodjele zemljišta je
završena i privedena kraju. Ne moramo je ponavljati. Ljudi koji su glasali za
odluku ponovo bi imali isti stav. Vidjet ćemo šta će biti u narednom periodu.
• Javni poziv za dodjelu građevinskog zemljišta
objavljen je prije usvajanja Zakona o koncesijama. Vijećnici su inzistirali na
ovom zakonu iako ne može biti proveden retroaktivno.
Zakon ne može biti primijenjen re-troaktivno.
Zakon o koncesijama bila je jedina dlaka
za koju su se pojedini vijećnici mogli hvatati. Jednostavno ako je na klubu
donesena odluka da vijećnici moraju glasati na određeni način, to mora biti i
ispoštovano. Zakon o koncesijama i građevinskom zemljištu nemaju nikakve veze.
To su dva različita pojma.
• Kako komentarišete pozivanje vijećnika na
komunikaciju Općine Stari Grad i Vlade KS?
Vijećnici ne čitaju materijal, ne slušaju.
Odgovor prema mini-
stru saobraćaja KS nisam pročitao na prošloj,
kako su to oni rekli, nego na pretprošloj sjednici Općinskog vijeća. Ponovo sam
im pročitao isto pismo kao i prije dvije sjednice. Pošto su već kre-
nuli u predizbornu kampanju imaju sada prilike i
mogućnosti da se pravdaju pred ljudima.
• Zašto ste s dnevnog reda povukli tri tačke
koje se odnose na Kvadrant XII?
Imao sam informacije da su određeni vijećnici
zauzeli politički stav u vezi sa ovim odlukama. Odnosno da neće podržati ni
ovu, a ni tačku za podzemne garaže. Nisam želio da dođemo u situaciju da se
trošimo na ovoj tački. Ako neko razmišlja menadžerski onda je bolje odjednom
uzeti novac za 600 metara kvadratnih. To je negdje oko četiri do 4,5 miliona KM
i to pod uslo-vom da hipermarket u Kvadrantu XII prodamo. Danas je teško naći
nekoga ko će izdvojiti toliki novac. Nikad nam nije kasno prostor dati pod
najam također putem javnog konkursa. To je uvijek solucija koja vam preostaje i
od koje čovjek, htio-ne htio, ne može pobjeći. Da su ove dvije tačke prošle,
budžet Općine Stari Grad bio bi veći minimum za šest miliona KM.
• Na prošloj sjednici Općinskog vijeća najavili
ste da će budžet Općine Stari Grad u narednoj godini, ako Vijeće donese
ispravne odluke, biti najveći u historiji Općine. Jeste li mislili na ovo?
Upravo. Sa ovih šest miliona i nacrtom kojeg smo
planirali za iduću godinu budžet Općine Stari Grad za 2012. godinu bio bi oko
23 miliona KM. Ovome svakako trebamo dodati i prenesena sredstva iz prethodne
godine, što znači da bi budžet bio oko 25, odnosno 26 miliona KM.
Hipermarket pod zakup
• Kakva je sudbina hipermarketa?
Hipermarket sada ide na konkurs. Ne želim se s
tim previše opterećavati. Ko da više po kvadratnom metru, taj će ga i
koristiti. Umjesto četiri mili-ona KM, koje je Općina mogla odmah inkasirati,
mjesečno će imati određenu sumu novca koja će biti utvrđena nakon provođenja
javnog konkursa o davanju prostora pod zakup.
• Završena je gradnja Kvadranta XII, što nije
jedini uspješno realizovani projekat. Koliko je novca tokom 2011. godine
uloženo u realizaciju projekata i možete li izdvojiti najznačajnije?
Ukupna ulaganja tokom 2011. godine bila su viša
od 14,1 miliona KM. Iz budžeta Općine potrošeno je gotovo deset miliona KM, a
preostali iznos odnosio se na donacije. Za izgradnju objekata svih namjena iz
budžeta je obezbijeđeno više od 5,6 miliona KM, sanaciju ulica i trgova više od
2,2 mi-liona KM, potpornih zidova i rukohvata oko 350.000 KM, a rekonstrukciju
vodovodne i kanalizacione mreže blizu 200.000 KM. Od najznačajnijih projekata
svakako bih izdvojio Kvadrant XII čija je gradnja koštala 3,812.000 KM, Osnovnu
školu „Sedrenik“ na što je potrošeno oko 3,6 miliona KM, zgradu za interno
raseljene osobe u Brusuljama koja je koštala oko 900.000 KM. Gradnja zgrade
koštala je oko 600.000 KM, ali je Općina obezbijedila zemljište, dokumentaciju,
te sve subjekte oslobodila od plaćanja rente, pa je njena ukupna vrijednost oko
900.000 KM. Ne smijemo zaboraviti rekonstrukciju Sarača, Mjedeničkog potoka,
Ulice Iza gaja, gradnju mosta i puta na Obhodži.
• Općina Stari Grad posebnu pažnju posvetila je
spomenicima kulture. Šta je urađeno u ovoj oblasti?
Činjenica je da se više od 85 odsto
kulturno-historijskih objekata nalazi na teritoriji naše općine, ali je i
činjenica da nismo nadležni za njihovu zaštitu. Unatoč tome i ove godine
značajan novac uložili smo u njihovu zaštitu. Sa 40.000 KM smo finansirali
obno-vu Višegradske kapi-kule, s 91.000 KM sanaciju Vratničkog bedema, sa
100.000 KM zaštitu Arheološkog pa-rka „At mejdan“. Po 15.000 KM donirali smo
sarajevskoj Katedrali i Staroj pravoslavnoj crkvi. Uređenje Sebilja koštalo je
5.000 KM.
Općina Stari Grad nastavila je s praksom
uspostavljanja saradnje sa općinama iz susjednih i zemalja u regionu. S kojim
općinama je ove godine potpisan sporazum?
U maju ove godine potpisali smo Sporazum o
saradnji sa skopljanskom Opštinom Karpoš (Makedonija), a u oktobru s Općinom
Kepez (Turska). S pre-dstavnicima Grada Kragujevca iz susjedne Srbije u oktobru
smo potpisali Pismo namjere, što je preduslov za potpisivanje Sporazuma o
saradnji i sa ovom loka-
lnom zajednicom. U posljednje tri i po godine
uspostavili smo saradnju s više općina i gradova iz Turske, Srbije, Slovenije,
Makedonije, Albanije, Kosova, Crne Gore, Italije. Ova saradnja nije ostala samo
na papiru. Do sada smo s pobratimskim općinama realizovali niz projekata, što
potvrđuje i stanje na terenu.
Obrazovanje
• Prije tri mjeseca na mjesto pomoćnika Službe
za obrazovanje postavljena je Amina Deljković. Koji su pomaci u ovoj Službi
evidentirani s dolaskom nove pomoćnice?
Unapređenja djelovanja dostignuta u ovom periodu
odnose se na metodolo-giju rada, sadržaj djelovanja, saradnju sa ostalim
službama i odsjecima, kao i upravljanje ljudskim potencijalima. Metodološki je
preciziran način saradnje s predškolskim ustanovama, osnovnim školama,
nevladinim organizacijama i insti-tucijama i pojedincima s kojima Služba
realizuje programe rada. Odnos ostalih službi i pojedinaca u Općini prema ovoj
Službi je uznapredovao, što stimuliše uposlenike da postižu bolje rezultate u
radu. Uvođenje timskog rada doprinijelo je kvalitetu i efikasnosti, što se
najbolje potvrdilo kod izrade Pravilnika o stipendiranju učenika i studenata,
ali i Strategije osnovnog odgoja i obrazovanja i opsežne i ozbiljne pripreme za
izradu projekata kojim ćemo aplicirati za EU
i IPA fondove. Služba ima kapaciteta i mogućnosti da sa službama,
sektorima, školama, institucijama, nevladinim organizacijama i pojedincima
realizira niz ambicioznih poduhvata koji su u funkciji poboljšanja urbanog življenja
u Starom Gradu.
Nema komentara:
Objavi komentar