Na 31-oj sjednici opcinskog Vijeca odrzanoj 21.07.2011.g. podnio sam inicijativu za zabranu tocenja alkohola u bastama ugostiteljskih objekata ciji je vlasnik Opcina.
Odgovor je uslijedio, da se ne moze zabraniti ugostiteljskim objektima da obavljaju svoj posao ali da postoji odluka OV Stari Grad da se u bastama koje se nalaze uz vjerske objekte ne toci alkohol, za vrijeme dzuma namaza.
Iskoristivsi tu priliku zatrazio sam od sluzbe za Privredu da posalje pismenim putem svim korisnicima poslovnih prostora, koji su u vlasnistvu Opcine obavjest i podsjetnik na tu Odluku i da ih u istom pismu zamole, ako su u mogucnosti da nikako ne toce alkohol tokom vremena posta u svojim ljetnim bastama.
Ovih dana sam dobio usmeni, a vjerovatno na sljedecoj sjednici OV i pismenim putem odgovor da je ovaj posao uradjen, tacnije da je sluzba na celu sa Gosp. Alijom Kamberom uradila dato zaduzenje i po njihovim informacijama da se ugostitelji pridrzavaju datih Odluka.
To nije tesko provjeriti jednim jednostavnim pogledom u baste, gdje se vidi da nema vise, kao prije mogucnosti da u toku dana vidite u sred baste da sjedi gost i konzumira alkohol.
Ovim putem zelim da se prevo zahvalim ugostiteljima koji su se solidarisali sa svojim komsijama postacima, te svojim aktom im uljepsali ramazanski post, da se zahvalim sluzbi za Privredu Opcine Stari Grad na brzom i ekspeditivnom radu, a i samim gostima ugostiteljskih objekata (turistima) koji razumiju i prihvataju bez velikih problema tu cinjenicu, da se u Sarajevu Ramazan upraznjava u njegovom najljepsem izdanju, te da se Ramazan mora postovati i od strane onih koji i nisu pripadnici islamske vjeroispovjesti i Islama.
Da vas Allah sviju nagradi svojom nagradom! Amin!
Da je alkohol i pogresan nacin upaznjavanja Ramazana jedan od gorucih problema naseg drustva pokazatelj je i odluka IZ BiH, da donese Fetvu, vezanu za nacin, metod i oblik slavljenja islamskog najveceg praznika Bajrama, koju u cjelosti donosim u nastavku posta:
Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini
Vijeće za fetve Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini
Sarajevo, 19. ramazan, 1432.H/19.08.2011.
Fetva broj 4/11
Fetva o šerijatskoj zabranjenosti organiziranja i učestvovanja u tzv. bajramskim sijelima i dernecima koje organiziraju ugostiteljske radnje uz šerijatom zabranjene sadržaje
Na brojna pitanja koja su uputili članovi Islamske zajednice u vezi pojave oglasa u kojima pojedine ugostiteljske radnje i kafići oglašavaju organiziranje tzv. bajramskih sijela, derneka, partiya, fešti..., uz šerijatom zabranjene sadržaje, po službenoj dužnosti donosim sljedeću
F E T V U
Šerijatski je zabranjeno (haram) organiziranje i učestvovanje u gore spomenutim tzv. bajramskim sijelima, dernecima, partiyima, feštama... na koje pozivaju pojedine ugostiteljske radnje i kafići dovodeći najveći islamski blagdan Bajram u vezu s kafanskim ambijentom pijanki, terevenki i šerijatom zabranjenih oblika zabave, često uz učešće pjevača i pjevačica iz drugih kultura koji ne osjećaju i ne razumiju duh i smisao Bajrama. Bajram je blagdan radosti u kojemu se vjernici na primjeren, šerijatom dozvoljen način raduju i vesele nakon skrušeno obavljenog ibadeta posta i iskazane ljubavi, predanosti i odanosti Uzvišenom Allahu i vrijednostima Njegove vjere. Postom i drugim ibadetima tokom mjeseca ramazana vjernici pokazuju zavidan nivo samodiscipline i samosavlađivanja na putu približavanja idealu takvaluka - suzdržavanja od svega čime Allah, dželle še'nuhu, nije zadovoljan. Učestvovanjem u gore spomenutom grijehu (m'asijet), koji je u potpunoj oprečnosti s duhom, značenjem i ciljem blagdana Bajrama, musliman se udaljava s puta istine i takvaluka i priklanja se šejtanskom društvu, a o šejtanu i njegovom zavođenju, Kur'an kazuje: „...šejtan je doista čovjeku otvoreni neprijatelj". (Jusuf, 5) „Šejtan je, uistinu, vaš neprijatelj, pa ga takvim i smatrajte!" (Fatir, 6) „Šejtan im je lijepim postupke njihove predočio, pa ih od pravog puta odvratio." (Muhammed, 38).
Konzumiranje alkohola je, kao što je općepoznato, strogo zabranjeno u islamu, pa bi obilježavanje Bajrama u neislamskom ambijentu, uz konzumiranje, slušanje i gledanje onoga što je haram, predstavljalo veliki grijeh koji dovodi u pitanje sve duhovne vrijednosti ramazana i posta te je samim tim u suprotnosti s duhom i ciljem ovog velikog islamskog blagdana. Zato pozivamo muslimane da se ne odazivaju šejtanskom pozivu i da ne učestvuju u spomenutim haram sijelima i dernecima, a vlasnicima ugostiteljskih objekata savjetujemo da se okanu skrnavljenja blagdana Bajrama.
„To je savjet za onoga koji u Allaha i onaj svijet vjeruje, - a onome koji se Allaha boji, On će izlaz naći i opskrbiće ga odakle se i ne nada; onome koji se u Allaha uzda, On mu je dosta" - kaže Uzvišeni Allah u suri Et-Talaq, 2-3. ajet.
Fetva-emin .
Dr. Enes Ljevaković
Nema komentara:
Objavi komentar